Recht van spreken: "Is het van niet willen of is het van niet kunnen?"

Op 29 september 2014

Publieke markt was een sterk N-VA voorstel

Op 20 juni 2013 werd door de gemeenteraad ons voorstel goedgekeurd om een publieke markt te organiseren. Schepen van economie Frederik Sap werd dan ook logischerwijze binnen het college gelast met de uitvoering van deze beslissing. Na herhaaldelijk aandringen van de N-VA PLUS-fractie werd dan toch uiteindelijk gestart met de organisatie van deze markt.

Onze raadgevingen werden weggehoond

Ondanks de veelvuldige waarschuwingen van onze kant is het duidelijk geworden dat deze - door de huidige bestuursploeg georganiseerde - markt helemaal niet is wat het had moeten geweest zijn. Wij wezen er telkenmale op dat dergelijk initiatief alleen kans tot slagen had als er vooraf goed en degelijk overleg zou zijn met de lokale handelaars op onze gemeente. Dit kon enkel een succes worden indien er een degelijk onderzoek zou worden gevoerd naar het ideale tijdstip. Wij zijn er tevens van overtuigd dat indien de meest geschikte locatie gezocht zou worden, onze inwoners de weg naar de markt zouden hebben gevonden.
Onze raadgevingen werden echter weggehoond. Resultaat: een markt met slechts 3 kramen, waarvan de handelaars zelf de levensvatbaarheid in vraag stellen.

Betere kans op slagen

Daarom een tip voor de meerderheidspartijen: Luister naar de wijze raad van N-VA PLUS! Hou er rekening mee en dan zullen jullie uitvoeringen van de gemeenteraadsbeslissingen veel meer kans op slagen hebben!

Wim Vansteelant