Veilig naar school met de wandelpool

Op 10 oktober 2023

Zie het artikel hieronder uit het Huis-aan-huisblad

Op aangeven van gemeenteraadslid Tomas De Meyer startte Hooglede met het proefproject van de wandelpool. Daarmee worden kinderen gegroepeerd om zo samen veilig naar school te wandelen. Een aantal ouders zet zich in om op bepaalde verzamelplaatsen kinderen te groeperen en hen naar de twee centrumscholen te begeleiden. Heel erg bedankt!

Een zinvolle verandering

Vanuit de oppositie kan een gemeenteraads- lid maar weinig zaken echt realiseren.
Toch blijven we ons steevast inzetten om zinvolle veranderingen voor te stellen.

Zo slaagde gemeenteraadslid Tomas De Meyer er na veel inspanningen in om de meerderheid (cd&v en Allen 8830) ervan te overtuigen om ook in Hooglede een wandelpool in te richten. In heel wat gemeenten bewijzen dergelijke initiatieven hun nut. Ouders zetten zich nu vrijwillig in om kinderen op bepaalde verzamel- plaatsen te groeperen en hen naar de twee centrumscholen te brengen.

Alleen maar voordelen

• een veel grotere verkeersveiligheid voor zowel kinderen als andere weggebruikers;
  • minder verkeer rond de school;
  • beter voor de gezondheid;
  • meer sociale cohesie in de buurt;
  • nieuwe vriendjes voor de kinderen;
  • minderCO2-uitstoot;
  • …….

Een zinvolle verandering

Lovende reacties

Tomas De Meyer: “We merken ondertussen dat er lovend gereageerd wordt op het proef- project door zowel de ouders, de scholen,
de verkeerscommissie als de kinderen zelf. Wij willen alvast de ouders die zich daar- voor inzetten van harte bedanken en blijven ijveren voor het verder uitwerken, concreti- seren en veralgemenen van de wandelpool.”

Gemeenteraadslid Tomas De Meyer: “Heb je schoolgaande kinderen? Informeer je bij de deelnemers en laat je verbazen over het grote aantal voordelen van de wandelpool.”