Sint-Jozef De Geite verdient betere opvolging!

Op 6 juli 2023

Zie het artikel hieronder uit het Huis-aan-huisblad

Tal van omleidingen en een gebrekkige communicatie zorgen al enkele maanden voor hinder in Sint-Jozef De Geite. Wij houden de vinger aan de pols en volgen het vanuit de oppositie op.

1.  De invalswegen naar het centrum van Gits en Staden zijn afgesloten voor wie vanuit De Geite komt. Ook vanuit het centrum van Hooglede moet men een omleiding volgen door de werken in de Hogestraat. Werd de timing van die werken met elkaar afgestemd of liet men het lot beslissen? Hoe dan ook betekent dat voor de inwoners heel wat kilometers extra. Jong N-VA, onder leiding van voorzitster Célestine Despierre, kaartte de vele omleidingen aan via sociale media:
  2. De werken in Staden zorgden voor het tijdelijk wegvallen van buslijn 40 van Torhout naar De Geite. Wie van school of werk moest terugkeren, bleef in de kou staan. Na meldingen van inwoners voerde ook gemeenteraadslid Tomas De Meyer de druk op, waarna een oplossing werd gevonden.
  3. Door een blusoperatie in de Delaeystraat ongeveer vijftien jaar geleden, is er mogelijk PFAS in de nabije omgeving. De gemeente werd daarover eind december ingelicht, maar gaf pas drie maanden later de communicatie over voorzorgsmaatregelen door aan de nabijgelegen inwoners. Een beetje laat, vindt u niet?
  4. De verlichting viel even uit in De Geite. Zo zaten de Kortemarkstraat, Amersveldestraat, Hardenburg en Roibaardstraat tijdelijk in het donker. Raadslid Tomas De Meyer volgde de situatie op, waarna Fluvius de mankementen oploste.