Célestine Despierre

"Célestine Despierre werd op 2 januari 1997 geboren in Roeselare. Ze studeerde rechten aan de KU Leuven waar ze eind 2017 bestuurslid werd van Jong N-VA Leuven. Ze is advocaat en woont sinds jaar en dag in het prachtige Sint-Jozef De Geite, Hooglede. In 2015 werd ze lid van de N-VA.

In februari 2023 werd ze verkozen tot voorzitter van de jongerenafdeling Jong N-VA Rodenbach. Ze staat dan ook vol trots aan het roer van een enthousiaste groep politiek geëngageerde jongeren uit Roeselare, Hooglede, Ledegem en Staden.

Célestine is Vlaamsgezind en conservatief en interesseert zich reeds van jongs af aan voor politiek. Politiek dient voor haar als middel om evolutief en met respect voor traditie en behoud van bestaande normen en waarden, de fundamenten waarop onze maatschappij is gestoeld, veranderingen aan te brengen die zich aansluiten bij de geest en noden van de samenleving. Tradities dienen als bindmiddel in de complexe, diverse, huidige maatschappij. In een gemeenschap heb je als individu rechten én plichten. Verantwoordelijkheidszin en burgerplicht zijn dan ook essentiële begrippen bij het inrichten van een coherente samenleving.

Begin 2019 besliste ze om bestuurslid te worden bij N-VA Hooglede-Gits. Met veel trots werd ze jongerenverantwoordelijke van onze afdeling. Graag wil ze haar steentje bijdragen om met deze lokale N-VA-afdeling te werken aan een mooie toekomst voor Hooglede en Vlaanderen. Jongeren in onze gemeente kunnen daarin zeker een rol spelen met frisse en vernieuwende doordachte ideeën.

Voor Célestine is een realistische visie op politiek en samenleving onontbeerlijk om vooruitgang te boeken. Ze streeft naar het zoeken van logische en gestructureerde oplossingen en wenst dan ook op een rationele manier aan politiek te doen."